Àfrika i el seu blog d'assaig…
<

M’ha donat a conèixer obres i escriptors/-es que abans restaven ignorants al meu coneixement. A més aquesta autora ens incita a llegir altres autors, perquè al citar-los, hi han molts que et criden l’atenció. És la primera autora que em fa pensar açò.

El tema del feminisme que tracta Montserrat Roig,, m’ha resultat molt interessant pel fet que explica molt bé tota la tradició de pensament cap a la dona, des de la bíblia fins a la actualitat, i pel fet que estableix una clara relació de la dona escriptora amb la literatura i el món.

També m’ha fet utilitzar la “mirada bòrnia”, una mirada que té com a instrument els ulls de la ment, uns ulls que miren més enllà dels límits estrets del propi món; uns ulls que utilitzen la memòria i imaginen totes les petjades que s’han deixat en una imatge que aparentment sembla simple; uns ulls que congelen el temps més efímer i el transformen en eternitat; uns ulls profunds, negres, bells…

El seu estil personal, sublim i intens motiva i suscita a tractar el seu llibre com una pastilla de xocolata. L’agafes amb les mans i a mesura que la vas consumint, és dolça i vicia molt. Però arriba un moment que s’acaba, i malgrat el desig de seguir llegint més i les ànsies de continuar donant motor a les glàndules salivals, et sents saciada de dolçor.

Trobe que és una de les millors autores catalanes, i, a més, la crítica que ha parlat d’ella en tot el que he llegit ha sigut positiu.

gener 13th, 2010 at 19:26


 


¡IMPORTANTE! Responde a la pregunta: ¿Cuál es el valor de 11 4 ?